Algemene voorwaarden Onmisbaar Online
Versie: 22 november 2023
1. Definities
In deze algemene voorwaarden worden de volgende definities gebruikt:
1.1. Onmisbaar Online, de eenmanszaak van Mirjam May, gevestigd te Leiden, Kooilaan 41 L 5, onder KvK-nummer 88815323.
1.2. Klant: iedere (rechts)persoon die een of meerdere diensten van Onmisbaar Online
afneemt. Met deze definitie wordt zowel Zakelijke klant als Consument bedoeld.
1.3. Zakelijke klant: iedere (rechts)persoon die handelt voor doeleinden binnen zijn
bedrijfs- of beroepsactiviteit.
1.4. Consument: iedere natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een
beroep of bedrijf.
1.5. Partijen: Onmisbaar Online en Klant.
1.6. Opdracht: de opdracht die Klant geeft aan Onmisbaar Online om een of meerdere
diensten te verlenen.
1.7. Overeenkomst: de overeenkomst gesloten tussen Partijen (zoals bijvoorbeeld, maar
niet beperkt tot de overeenkomst op afstand en/of van opdracht).
1.8. Overeenkomst op afstand: de overeenkomst die tussen Onmisbaar Online en
Consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop of
dienstverlening op afstand, zonder dat Onmisbaar Online en Consument tegelijk fysiek bij
elkaar aanwezig zijn, en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de
overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor
communicatie op afstand (zoals telefoon of internet).
1.9. Bedenktijd: de termijn waarbinnen Consument gebruik kan maken van zijn
herroepingsrecht.
1.10. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van Consument om binnen de bedenktijd af te
zien van de overeenkomst op afstand.
1.11. Dag: kalenderdag.
1.12. Duurzame gegevensdrager: ieder hulpmiddel dat Klant of Onmisbaar Online in staat
stelt om persoonlijk aan hem gerichte informatie op te slaan op een wijze die deze
informatie toegankelijk maakt voor toekomstig gebruik gedurende een periode die is
aangepast aan het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die een ongewijzigde
weergave van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
Voorbeelden van duurzame gegevensdragers: papier, usb-sticks, cd-roms, dvd’s,
geheugenkaarten, harde schijven van computers, en e-mails.
1.13. Materiële drager: een fysieke gegevensdrager waar informatie kan worden
opgeslagen.
Voorbeelden van materiële dragers: een USB-stick, DVD, of CD.
1.14. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.
1.15. Digitale dienst: een dienst die:
A. Klant in staat stelt gegevens in digitale vorm te creëren, te verwerken of op te
slaan, of toegang tot die gegevens te krijgen; of
B. voorziet in de mogelijkheid van het delen van gegevens of andere interactie met
gegevens in digitale vorm die door Klant of door andere gebruikers van die dienst
worden geüpload of gecreëerd.
Voorbeeld van een digitale dienst: een online cursus.
2. Toepasselijkheid
2.1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op:
A. alle overeenkomsten tussen Onmisbaar Online en Klant;
B. de fase voorafgaand aan de totstandkoming van de overeenkomst (zoals bij het
doen van een aanbod);
C. eventuele nieuwe of aanvullende overeenkomsten.
2.2. Deze Algemene Voorwaarden worden op zo’n manier aan Klant ter beschikking
gesteld dat deze door Klant op eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een
duurzame gegevensdrager.
2.3. Wanneer datgene wat vermeld is in artikel 2.2 niet mogelijk is, dan zal Onmisbaar
Online vóórdat de overeenkomst wordt gesloten, bekend maken waar deze Algemene
Voorwaarden (digitaal) geraadpleegd kunnen worden, en dat zij op verzoek digitaal of
andere wijze zullen worden verstuurd.
2.4. Partijen kunnen afwijken van deze Algemene Voorwaarden, als zij dit uitdrukkelijk
overeengekomen zijn, en dit niet in strijd is met dwingend recht.
2.5. De toepasselijkheid van de Algemene Voorwaarden van Klant wordt uitdrukkelijk
uitgesloten.
2.6. De toepasselijkheid van artikel 7:404 BW is expliciet uitgesloten. Dat betekent dat
indien een opdracht verleend is met het oog op Mirjam May, zij de uitvoering van de
opdracht niet zelf hoeft te verrichten.
2.7. De toepasselijkheid van artikel 7:409 lid 2 BW is expliciet uitgesloten. Dit betekent
dat, indien een opdracht met oog op Mirjam May is verleend, en Mirjam May komt te
overlijden, dat haar erfgenamen geen verplichting hebben om de belangen van Klant na
zijn overlijden te behartigen.
3. Aanbod & offertes
3.1. Het aanbod of een offerte bevat een duidelijke, volledige en begrijpelijke
omschrijving van de aangeboden diensten.
3.2. Duidelijke vergissingen of fouten in het aanbod of een offerte binden Onmisbaar
Online niet.
3.3. Een aanbod of offerte is maximaal 14 dagen geldig, tenzij een andere
aanvaardingstermijn in het aanbod of in de offerte staat vermeld, of indien het gaat om
digitale diensten. Digitale diensten zijn net zo lang af te nemen als ze aangeboden
worden.
3.4. Als Klant een aanbod of offerte niet binnen de geldende termijn aanvaardt, dan
vervalt het aanbod of de offerte.
3.5. Indien een aanbod of offerte wordt gedaan waar de dienst geen vaste tarief heeft
maar waar het om een dienst op basis van uurtarief gaat, dan wordt ingeschat hoeveel
uur Onmisbaar Online nodig heeft om de dienst te verlenen, tenzij anders
overeengekomen.
3.6. Aan de geschatte uren voor een dienst en het daaruit voortvloeiende totale tarief
kunnen geen rechten worden ontleend. De geschatte uren kunnen in de praktijk zowel
lager als hoger uitvallen. Onmisbaar Online factureert haar daadwerkelijk bestede uren.
3.7. Opdrachten worden schriftelijk door de Klant bevestigd. Wanneer de Klant er op een
andere manier dan schriftelijk mee instemt dat Onmisbaar Online begint met het
uitvoeren van de Opdracht, dan geldt de inhoud van de offerte of het aanbod als
overeengekomen en zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing. Nadere
mondelinge afspraken binden Onmisbaar Online pas nadat deze schriftelijk door de
Onmisbaar Online zijn bevestigd.
4. Totstandkoming van de overeenkomst
4.1. Een overeenkomst komt tot stand zodra Klant het aanbod heeft aanvaard en Klant
heeft voldaan aan de gestelde voorwaarden.
4.2. Overeenkomsten worden zo spoedig mogelijk door Onmisbaar Online bevestigd. In
het bijzonder geldt in geval van overeenkomsten op afstand dat Onmisbaar Online
Consument een bevestiging van de overeenkomst verstrekt op een duurzame
gegevensdrager. Dit moet Onmisbaar Online doen binnen een redelijke termijn na het
sluiten van de overeenkomst, of in ieder geval bij de levering van de producten, of voordat
de dienst wordt uitgevoerd. Deze bevestiging bevat de in art. 6:230m lid 1 BW genoemde
informatie, voor zover Onmisbaar Online deze niet voor het sluiten van de overeenkomst
op een duurzame gegevensdrager heeft verstrekt. Daarnaast bevat de bevestiging, voor
zover van toepassing, de bevestiging van de uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en
de verklaring van Consument zoals genoemd in artikel 15.13.
4.3. Zolang de ontvangst van de aanvaarding niet is bevestigd, dan mag Consument de
overeenkomst ontbinden.
4.4. Het is na totstandkoming van de overeenkomst alleen mogelijk de overeenkomst te
wijzigen of aan te vullen wanneer dat nadrukkelijk schriftelijk is overeengekomen.
5. Tarieven
5.1. Alle tarieven die Onmisbaar Online hanteert zijn in euro's en exclusief eventuele
overige kosten (zoals bijvoorbeeld, maar dit is niet beperkt tot: reiskosten). Tarieven
worden exclusief btw gecommuniceerd naar Zakelijke klant, en inclusief btw naar
Consument.
5.2. Alle tarieven die Onmisbaar Online hanteert die op haar website staan vermeld of die
op een andere manier kenbaar zijn gemaakt, kan Onmisbaar Online te allen tijde wijzigen,
behalve:
A. wanneer de overeenkomst met Consument al tot stand gekomen is, of;
B. wanneer er nieuwe wettelijke regelingen van toepassing zijn.
5.3. Bij lopende overeenkomsten laat Onmisbaar Online een tariefwijziging uiterlijk één
maand van tevoren weten aan Klant.
5.4. Onmisbaar Online mag een meerprijs of haar uurtarief in rekening brengen indien zij
door omstandigheden die ten tijde van de offerte of het aanbod onbekend waren, meer of
aanvullend werk dient te verrichten dan was overeengekomen. Onmisbaar Online geeft
een opgave met de (geschatte) meerprijs. Heeft Klant bezwaar tegen de meerdere
werkzaamheden waarvoor de meerprijs geldt, dan heeft hij het recht om deze meerdere
werkzaamheden te weigeren. Klant moet dan alsnog de betaling van de oorspronkelijk
overeengekomen opdracht voldoen.
6. Betaling
6.1. Onmisbaar Online mag voorafgaand de uitvoering van haar diensten factureren.
6.2. Betaling in termijnen is alleen mogelijk als Onmisbaar Online dit aangeeft.
6.3. Betaling dient bij aankoop via de website per direct te worden voldaan. In geval de
betaling per factuur verloopt, dan moet de betaling binnen 14 dagen na factuurdatum
worden voldaan. Uitzondering op de in de vorige zin genoemde factuurtermijn is als er
iets anders is overeengekomen.
6.4. De vergoeding die Onmisbaar Online aan Consument vraagt voor het gebruik van
een bepaald betaalmiddel bedraagt ten hoogste de kosten van het gebruik daarvan voor
Onmisbaar Online.
6.5. Zakelijke klant moet de betaling zonder opschorting of verrekening voldoen.
6.6. Indien Consument niet aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, dan wordt hij
tweemaal door Onmisbaar Online in de gelegenheid gesteld binnen een termijn van 14
dagen aan zijn betalingsverplichting te voldoen.
6.7. Indien Zakelijke klant niet aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, dan wordt hij
éénmaal door Onmisbaar Online in de gelegenheid gesteld binnen een termijn van 14
dagen aan zijn betalingsverplichting te voldoen.
6.8. Indien betaling door Klant uitblijft na de in een van twee vorige leden genoemde
betalingsherinneringen, dan is hij de wettelijke rente verschuldigd en dan mag Onmisbaar
Online de buitengerechtelijke kosten in rekening brengen. Het bedrag voor
buitengerechtelijke kosten bestaat uit minstens € 40 en is Klant zonder aanmaning
verschuldigd vanaf de dag nadat de overeengekomen uiterste dag van betaling is
verstreken.
6.9. Indien Klant niet aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet en Klant heeft toegang
tot een online cursus, dan mag Onmisbaar Online de toegang tot deze online cursus
ontzeggen totdat Klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
6.10. In geval van liquidatie, faillissement, wettelijke schuldsanering of surséance van
betaling van Klant zijn de verplichtingen van Klant jegens Onmisbaar Online onmiddellijk
opeisbaar en mag Onmisbaar Online haar werkzaamheden opschorten of beëindigen.
7. Uitvoering van opdrachten
Algemeen
7.1. Onmisbaar Online voert een opdracht uit met de zorgvuldigheid en deskundigheid die
onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijs van haar mag worden verwacht.
7.2. Onmisbaar Online voert een opdracht naar eigen inzicht uit.
7.3. Klant dient instructies op te volgen die Onmisbaar Online geeft zodat zij de opdracht
naar haar inzicht kan uitvoeren.
7.4. Onmisbaar Online heeft een inspanningsverplichting, en geen resultaatsverplichting.
Leveren van informatie, media, bescheiden en gegevens
7.5. Klant zorgt ervoor dat hij alle relevante informatie, media, bescheiden en gegevens
waarvan Klant begrijpt of redelijkerwijs dient te begrijpen dat die benodigd zijn voor
correcte uitvoering van de overeenkomst, tijdig, in gewenste vorm en wijze levert aan
Onmisbaar Online. Hieronder valt ook het verstrekken van toegang tot relevante
platformen en accounts die benodigd zijn voor Onmisbaar Online om de opdracht uit te
voeren.
7.6. Stelt Klant de gevraagde informatie, media, bescheiden en/of gegevens niet, niet
tijdig of niet behoorlijk beschikbaar, en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor
vertraging op, dan mag Onmisbaar Online haar werkzaamheden opschorten.
7.7. Kosten die opgelopen worden doordat gevraagde informatie en/of gegevens niet, niet
tijdig of niet behoorlijk worden geleverd, zijn voor Klant.
7.8. Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter
beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn.
7.9. Klant zorgt er voor dat hij het aanleveren en/of uploaden van afbeeldingen, logo’s,
video’s, ontwerpen, en dergelijke, niet handelt in strijd met de intellectuele
eigendomsrechten van derden.
7.10. Het behoort niet tot de opdracht van Onmisbaar Online om onderzoek te doen naar
het bestaan van intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot informatie, gegevens,
media en bescheiden die Klant levert.
Derden
7.11. Onmisbaar Online mag haar werk uitbesteden aan derden.
7.12. Onmisbaar Online is niet aansprakelijk voor wijzigingen, fouten of gebreken in
producten of diensten van door of namens Klant ingeschakelde derden, ongeacht of deze
door Onmisbaar Online zijn geïntroduceerd.
7.13. Onmisbaar Online is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door derden.
7.14. Onmisbaar Online deelt inloggegevens van Klant met derden waar zij haar werk aan
uitbesteedt. Onmisbaar Online onderwerpt deze derden ook aan de verplichtingen uit
artikel 13 van deze Algemene Voorwaarden.
8. Online cursus
Algemeen
8.1. Onmisbaar Online kan niet garanderen dat Klant resultaten behaalt door het volgen
van de online cursus.
8.2. Klant is zelf verantwoordelijk voor de juiste toepassing van een online cursus.
8.3. Het staat Onmisbaar Online vrij om de inhoud van een online cursus te wijzigen.
Beschikbaarheid
8.4. Een online cursus wordt pas voor Klant beschikbaar zodra de betaling ervan is
voldaan, of indien Klant in termijnen betaalt, wanneer de eerste termijn is voldaan.
8.5. Een online cursus blijft één jaar na aankoop beschikbaar. Indien na totstandkoming
van de overeenkomst blijkt dat het korter dan één jaar zal zijn, dan wordt de content uit
de cursus (indien mogelijk) op een andere manier gedeeld met Klant.
8.6. Onmisbaar Online kan niet garanderen dat een online cursus altijd en volledig
beschikbaar is. Onmisbaar Online kan gebruik maken van een derde partij voor het
weergeven van een videocursus. Onmisbaar Online heeft daarom geen invloed op
tijdelijke (gedeeltelijke) onbeschikbaarheid door storingen of onderhoud door deze derde
partij.
8.7. Onmisbaar Online spant zich in om tijdig aan te kondigen wanneer er onderhoud of
aanpassingen worden uitgevoerd door de in vorig lid genoemde derde partij of door
haarzelf. Indien dit door de aard van de situatie niet lukt, is Onmisbaar Online niet
aansprakelijk voor de schade die hieruit ontstaat bij Klant.
8.8. Klant dient een storing te melden bij Onmisbaar Online.
Online community
8.10. Indien een cursus een online community bevat, dan dient Klant zich aan de
volgende regels te houden:
A. Klant plaatst geen spam of berichten in strijd met de openbare orde of zeden..
B. Klant deelt geen informatie uit de online cursus met derden. Hiermee wordt ook
bedoeld informatie die andere deelnemers vrijgeven in de online community.
8.11. Onmisbaar Online mag te allen tijde communicatie of gedeelde informatie door
Klant verwijderen zonder nader bericht, wanneer de inhoud van deze communicatie of
informatie het verwijderen ervan rechtvaardigt. Een voorbeeld van wanneer dit
gerechtvaardigd is, is in geval van vorig lid sub A.
Coaching calls
8.12. Indien een online cursus behoort bij een coaching traject en de combinatie van de
online cursus en het coaching traject ook coaching calls bevat, dan moet Klant deze
coaching calls op eigen initiatief inplannen met Onmisbaar Online.
8.13. De coaching calls moeten binnen de duur van het coaching traject ingepland
worden.
8.14. Het inplannen van de coaching calls gaat op eigen initiatief van Klant. Klant heeft
geen recht op (gedeeltelijke) restitutie wanneer Klant de coaching calls niet inplant.
Heeft Klant het overeengekomen (termijn)bedrag nog niet betaald, dan blijft Klant deze
verschuldigd.
Gastsprekers
8.15. Wanneer een online cursus gastsprekers bevat, dan is Onmisbaar Online niet
aansprakelijk voor de inhoud die deze gastsprekers mededelen aan Klant.
Bereikbaarheid
8.16. Klant kan Onmisbaar Online via Telegram bereiken omtrent de online cursus en/of
de combinatie van een online cursus en een coaching traject. Onmisbaar Online spant
zich in om op werkdagen binnen 48 uur te reageren.
Gevolg beëindiging overeenkomst
8.17. Wanneer de overeenkomst tussentijds beëindigd wordt door een van Partijen, dan
ontzegt Onmisbaar Online de toegang tot de online cursus.
9. Nakoming / (non)-conformiteit digitale diensten
9.1. Digitale diensten moeten aan de overeenkomst beantwoorden. Dat is het geval
wanneer het betreft de beschrijving, hoeveelheid en kwaliteit, functionaliteit,
compatibiliteit, interoperabiliteit en andere kenmerken voldoet aan de overeenkomst.
9.2. Klant kan zich niet beroepen op dat een digitale dienst niet aan de overeenkomst
voldoet indien Klant bij het sluiten van de overeenkomst er uitdrukkelijk van in kennis
werd gesteld dat een specifiek kenmerk van de digitale dienst afweek van de redelijke
verwachtingen van Klant en Klant die afwijking bij het sluiten van de overeenkomst
uitdrukkelijk en afzonderlijk heeft aanvaard.
9.3. In geval dat een digitale dienst niet aan de overeenkomst voldoet, dan heeft Klant
alsnog recht op nakoming van de overeenkomst. De kosten daarvan zijn voor Onmisbaar
Online. Klant dient Onmisbaar Online eerst in gebreke te stellen en een redelijke termijn
voor nakoming te geven.
9.4. Klant heeft het recht niet om nakoming te eisen als dat onmogelijk is of dat voor
Onmisbaar Online onevenredige kosten met zich brengt.
9.5. In geval dat een digitale dienst niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan heeft
Consument, naast recht op nakoming van de overeenkomst, ook het recht de prijs te
verminderen in evenredigheid van de afwijking van wat is overeengekomen, of het recht
de overeenkomst te ontbinden. Deze rechten heeft Consument in de volgende gevallen:
A. Beantwoording aan de overeenkomst als bedoeld in artikel 9.4 is onmogelijk of
onevenredig;
B. Onmisbaar Online komt de overeenkomst niet kosteloos na voor Klant nadat Klant
Onmisbaar Online in gebreke heeft gesteld zoals genoemd in artikel 9.3;
C. Er blijkt een gebrek te zijn, ondanks de poging van Onmisbaar Online om de
digitale dienst te laten beantwoorden aan de overeenkomst;
D. Het gebrek is zo ernstig dat een onmiddellijke prijsvermindering of ontbinding van
de overeenkomst gerechtvaardigd is;
E. Onmisbaar Online heeft verklaard, of uit de omstandigheden blijkt duidelijk, dat zij
de digitale dienst niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast
voor Klant aan de overeenkomst kan laten beantwoorden;
F. Onmisbaar Online heeft verklaard de digitale dienst niet te leveren.
9.6. Consument mag de overeenkomst onmiddellijk ontbinden in de volgende gevallen:
A. Vorig lid sub F;
B. Wanneer Partijen zijn overeengekomen, of uit de omstandigheden rond het sluiten
van de overeenkomst duidelijk blijkt, dat een specifiek leveringstijdstip essentieel
is voor Consument en Onmisbaar Online verzuimt de digitale dienst vóór of op dat
tijdstip te leveren.
9.7. Consument moet de overeenkomst schriftelijk ontbinden.
9.8. Indien Consument de overeenkomst ontbindt of Onmisbaar Online haar prijs dient te
verminderen omdat de digitale dienst niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan betaalt
Onmisbaar Online Consument alle verschuldigde betalingen terug binnen 14 dagen vanaf
de datum waarop Onmisbaar Online in kennis is gesteld van de beslissing van Consument
om zich te beroepen op het recht van prijsvermindering dan wel op ontbinding van de
overeenkomst.
10. Abonnementen
10.1. Een abonnement is een voortdurende dienst die Onmisbaar Online op maandelijkse
basis factureert.
10.2. De betaling voor een abonnement wordt telkens voorafgaand de maand
gefactureerd.
10.3. Hoelang het abonnement duurt, wordt in het aanbod vermeld of in een aparte
overeenkomst.
10.4. Een abonnement wordt telkens stilzwijgend verlengd met de originele periode
waarvoor het was aangegaan.
11. Feedbackrondes
11.1. Wanneer de opdracht bestaat uit het doen van social media management, dan
hanteert Onmisbaar Online één feedbackronde.
11.2. De feedbackronde vindt plaats nadat de concepten van de content zijn klaargezet in
Trello.
11.3. De feedbackronde ziet op de concepten van de content die Onmisbaar Online heeft
gemaakt.
11.4. Klant heeft 5 werkdagen de tijd om feedback te geven. Deze feedback wordt waar
mogelijk verwerkt tot een definitieve versie.
11.5. Indien Klant niet binnen 5 werkdagen reageert op de concepten, dan worden de
concepten als definitieve versies beschouwd. Het recht op de feedbackronde is daarmee
vervallen.
11.6. Indien Klant een extra feedbackronde wenst, dan mag Onmisbaar Online een
meerprijs in rekening brengen voor het meerwerk wat zij doet.
12. Verzetten van afspraken / no show
12.1. Onder afspraken worden in dit artikel verstaan: (online) bijeenkomsten die benodigd
zijn voor Onmisbaar Online om haar werkzaamheden te kunnen verrichten. Hieronder
vallen ook coaching calls uit een coaching traject.
Klant
12.2. Klant kan een afspraak tweemaal verzetten.
12.3. Wanneer Klant en Onmisbaar Online een afspraak hebben gepland indien
Onmisbaar Online social media management voor Klant doet, en Klant verzet een
afspraak, dan moet die afspraak verzet worden naar een datum binnen 2 weken na de
originele afspraak.
12.4. Indien Klant niet op een afspraak verschijnt (no show), dan heeft Klant geen recht
op (gedeeltelijke) restitutie. Wanneer Klant nog niet heeft betaald, dan blijft Klant bij no
show het geheel overeengekomen (termijn)bedrag verschuldigd.
Onmisbaar Online
12.5. Het staat Onmisbaar Online vrij om een afspraak te verzetten, zonder
schadevergoeding verschuldigd te zijn aan Zakelijke klant.
13. Geheimhouding
13.1. Onmisbaar Online is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie
die zij in het kader van de Opdracht van Klant heeft verkregen. Informatie geldt in elk
geval als vertrouwelijk als dit door een partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de
aard van de informatie. Inloggegevens zijn een voorbeeld van vertrouwelijke informatie.
13.2. Geheimhouding geldt niet indien:
A. de betreffende informatie al openbaar of algemeen bekend is;
B. de informatie niet vertrouwelijk is;
C. de informatie niet gedurende de overeenkomst bekend gemaakt is;
D. de informatie op andere wijze door Onmisbaar Online is verkregen.
13.3. Geheimhouding geldt niet voor zover er een wettelijke informatieplicht is opgelegd
aan Onmisbaar Online. Onmisbaar Online is in dit geval geen schadevergoeding
verschuldigd aan Klant. Daarnaast kan Klant de overeenkomst niet ontbinden.
14. Overmacht
14.1. Onmisbaar Online hoeft haar verplichtingen uit de overeenkomst niet na te komen
indien nakoming tijdelijk of blijvend onmogelijk is geworden door overmacht.
14.2. Onder overmacht wordt verstaan elke niet-toerekenbare onmogelijkheid om de
verplichtingen van de overeenkomst na te komen, zoals onder andere, maar niet
uitsluitend: brand, ongevallen, softwarestoringen, computerstoringen, storingen bij social
media, ziekte, overheidsmaatregelen, epidemieën, en pandemieën.
14.3. Klant wordt zo spoedig mogelijk door Onmisbaar Online op de hoogte gesteld van
de overmachtsituatie.
14.4. In geval van overmacht, zoekt Onmisbaar Online samen met Klant een passende
oplossing om de overeenkomst alsnog na te komen.
14.5. In geval van overmacht is Onmisbaar Online niet tot vergoeding van schade
gehouden.
14.6. Wanneer Klant een fysieke afspraak wil verzetten vanwege een pandemie of
epidemie, maar overheidsmaatregelen de voortzetting van de overeenkomst, al dan niet
in aangepaste vorm, niet onmogelijk maken, dan mag Onmisbaar Online de schade die zij
lijdt door de verzetting in rekening brengen.
14.7. In geval van overmacht heeft Zakelijke Klant geen recht op gehele of gedeeltelijke
ontbinding van de overeenkomst, tenzij anders overeengekomen.
14.8. Ingeval van overmacht heeft Zakelijke Klant geen recht zijn verplichtingen op te
schorten, tenzij anders overeengekomen.
15. Herroepingsrecht
Algemeen
15.1. Consument mag de overeenkomst op afstand binnen een bedenktijd van 14 dagen te
herroepen.
15.2. De bedenktijd gaat in op de dag dat de overeenkomst op afstand wordt gesloten.
15.3. Wanneer Consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, dan meldt hij dit
door middel van het modelformulier voor herroeping (bijlage 1), of op een andere
ondubbelzinnige wijze aan Onmisbaar Online.
15.4. Onmisbaar Online stuurt na melding van herroeping Consument zo spoedig
mogelijk een ontvangstbevestiging.
15.5. Onmisbaar Online vergoedt alle betalingen door Consument gedaan, binnen 14
dagen vanaf de dag dat Consument de herroeping meldt, met inbegrip van
leveringskosten.
15.6. Onmisbaar Online maakt voor betalingen bedoeld in artikel 15.5 gebruik van
hetzelfde betaalmiddel als door Consument is gebruikt, tenzij Consument uitdrukkelijk
met een ander betaalmiddel heeft ingestemd en de Consument hierdoor geen kosten
heeft.
15.7. Onmisbaar Online is bij terugbetaling zoals genoemd in artikel 15.5 niet verplicht
bijkomende kosten te betalen indien Consument uitdrukkelijk voor een andere wijze van
de door Onmisbaar Online aangeboden minst kostbare wijze van terugbetaling en/of
standaardlevering heeft gekozen.
15.11. Het risico en de bewijslast voor juiste en tijdige uitoefening van het
herroepingsrecht ligt bij Consument.
Uitzonderingen
15.12. Het herroepingsrecht geldt niet voor Zakelijke klant.
15.13. Consument heeft geen herroepingsrecht indien het aanbod volledig bestaat uit
digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, de nakoming van de
overeenkomst is begonnen met uitdrukkelijke toestemming van Consument, Consument
heeft verklaard dat hij afstand doet van zijn herroepingsrecht en Onmisbaar Online een
bevestiging heeft verstrekt zoals vermeld in artikel 4.2.
16. Tussentijdse beëindiging
Opzegging
16.1. Partijen mogen de overeenkomst tussentijds door opzegging beëindigen. Voor de
volgende diensten geldt het volgende:
A. Abonnementen / Social media management
één maand opzegtermijn.
Voorbeeld: Wordt er op 16 oktober opgezegd, dan geldt de overeenkomst t/m 30
november.
B. Online cursus / Coaching traject / Content creatie
Er kan per direct opgezegd worden.
Indien de opzeggende partij de hoedanigheid heeft van Consument, dan wordt artikel 15
in acht genomen.
16.2. Onmisbaar Online behoudt, indien het herroepingsrecht niet (meer) van toepassing
is, in geval van opzegging van een overeenkomst door Klant, aanspraak op het volgende
bij de volgende diensten:
A. Abonnementen / Social media management
betaling t/m de opzegtermijn is verlopen.
B. Online cursus / Coaching traject
betaling van het aantal maanden naar rato die door Klant zijn afgenomen.
Voorbeeld: bevat de online cursus / het coaching traject 4 maanden, en zegt
Onmisbaar Online in de 2e maand op, dan behoudt Onmisbaar Online aanspraak op
50% van de betaling. Conform artikel 8.17 wordt Klant de toegang tot de online
cursus na opzegging ontzegd.
Bevat een coaching traject een online cursus, dan geldt de duur van het coaching
traject als leidraad van het aantal maanden waarmee gerekend moet worden.
Voorbeeld: bevat een coaching traject een online cursus en heeft het coaching traject
een duur van 4 maanden en de online cursus een duur van 12 maanden, en
Onmisbaar Online zegt tijdens de 2e maand op, dan behoudt Onmisbaar Online
aanspraak op 50% van de betaling. Conform artikel 8.17 wordt Klant de toegang tot
de online cursus na opzegging ontzegd.
C. Content creatie
de reeds gemaakte uren en gemaakte onkosten.
16.3. Onmisbaar Online behoudt in geval van opzegging van een overeenkomst door
haarzelf, aanspraak op het volgende bij de volgende diensten:
A. Abonnementen / Social media management
betaling t/m de opzegtermijn is verlopen.
B. Online cursus / Coaching traject
betaling van het aantal maanden naar rato die door Klant zijn afgenomen.
Voorbeeld: bevat de online cursus / het coaching traject 4 maanden, en zegt
Onmisbaar Online in de 2e maand op, dan behoudt Onmisbaar Online aanspraak op
50% van de betaling. Conform artikel 8.17 wordt Klant de toegang tot de online
cursus na opzegging ontzegd.
Bevat een coaching traject een online cursus, dan geldt de duur van het coaching
traject als leidraad van het aantal maanden waarmee gerekend moet worden.
Voorbeeld: bevat een coaching traject een online cursus en heeft het coaching traject
een duur van 4 maanden en de online cursus een duur van 12 maanden, en
Onmisbaar Online zegt tijdens de 2e maand op, dan behoudt Onmisbaar Online
aanspraak op 50% van de betaling. Conform artikel 8.17 wordt Klant de toegang tot
de online cursus na opzegging ontzegd.
C. Content creatie
de reeds gemaakte uren en gemaakte onkosten.
Ontbinding
16.4. Partijen mogen de overeenkomst ontbinden wanneer de andere partij tekortschiet
in de nakoming van de overeenkomst, tenzij de tekortkoming, gezien haar bijzondere aard
of geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt. De
tekortschietende partij dient eerst in gebreke gesteld te worden en een redelijke termijn
gegeven te worden om na te komen, behalve als de nakoming blijvend of tijdelijk
onmogelijk is.
16.5. Onmisbaar Online behoudt in geval van ontbinding van een overeenkomst door één
van Partijen op grond van vorig lid altijd aanspraak op betaling conform lid 3 van dit
artikel.
16.6. Indien de overeenkomst ontbonden wordt op grond van artikel 16.4, en Klant op
moment van ontbinding al prestaties ter uitvoering van de overeenkomst heeft
ontvangen, dan zullen deze prestaties geen voorwerp van ongedaanmaking zijn.
Schadevergoeding
16.7. Onmisbaar Online hoeft Zakelijke klant geen schadevergoeding te betalen wanneer
zij een overeenkomst met hem ontbindt of opzegt.
17. Aansprakelijkheid ten opzichte van Consumenten
17.1. Onmisbaar Online is alleen aansprakelijk voor schade die aan Onmisbaar Online is
toe te rekenen.
17.2. Onmisbaar Online is niet aansprakelijk voor schade doordat zij van door Consument
gegeven onjuiste, onvolledige of onbetrouwbare informatie is uitgegaan.
17.3. Elke aansprakelijkheid vervalt door het verloop van één jaar vanaf het moment dat
de overeenkomst door voltooiing, opzegging of ontbinding is geëindigd.
18. Aansprakelijkheid ten opzichte van Zakelijke klant
Vrijwaringen
18.1. Zakelijke klant vrijwaart Onmisbaar Online ter zake van aanspraken van derden, die
stellen schade te hebben geleden door of in verband met de werkzaamheden die door
Onmisbaar Online ten behoeve van Zakelijke klant zijn uitgevoerd.
18.2. Zakelijke klant vrijwaart Onmisbaar Online voor aanspraken door derden met
betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op alle door de Zakelijke klant
verstrekte informatie, bescheiden, media en/of gegevens, die bij de uitvoering van de
overeenkomst worden gebruikt.
Aansprakelijkheid
18.3. Onmisbaar Online is alleen aansprakelijk voor schade die Zakelijke klant lijdt indien
deze schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
18.4. Indien Onmisbaar Online aansprakelijk is voor enige schade, is zij slechts
aansprakelijk voor schade die direct voortvloeit uit of verband heeft met de
overeenkomst (“directe schade”). Onder directe schade wordt verstaan:
A. redelijke kosten ter vaststelling van schade en aansprakelijkheid, voor zover de
vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze Algemene
Voorwaarden;
B. redelijke kosten gemaakt om een gebrekkige prestatie van Onmisbaar Online aan
de overeenkomst te laten beantwoorden voor zover deze aan Onmisbaar Online
toegerekend kunnen worden;
C. redelijke kosten gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover
Zakelijke klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot voorkoming of
beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.
18.5. Onmisbaar Online is niet aansprakelijk voor indirecte schade, ofwel schade die niet
in rechtstreeks causaal verband staat met een toerekenbare tekortkoming van
Onmisbaar Online. Hieronder wordt begrepen, maar dit is niet beperkt tot: gevolgschade,
gederfde winst of schade aan derden.
18.6. Indien Onmisbaar Online aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het
bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald
en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het
schadebedrag, is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag
waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
19. Intellectuele eigendomsrechten
19.1. Onmisbaar Online behoudt zich, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders
overeengekomen, de rechten en bevoegdheden voor die haar toekomen op grond van het
intellectueel eigendomsrecht.
19.2. Het is Klant niet toegestaan om zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van
Onmisbaar Online de door Onmisbaar Online vervaardigde werken te verveelvoudigen,
openbaar te maken of anderszins ter kennis van derden te brengen, tenzij anders
overeengekomen of anders voortvloeit uit de aard van de overeenkomst. Onder
vervaardigde werken wordt verstaan: teksten, foto’s, video’s, visuals en inhoud van
cursussen.
19.3. De intellectuele eigendomsrechten die rusten op door Onmisbaar Online
vervaardigde werken blijven bij Onmisbaar Online en worden niet overgedragen aan
Klant.
19.4. Teksten, foto’s, video’s en andere visuals mogen door Klant worden
aangepast/bewerkt. Onmisbaar Online is in dit geval alleen niet aansprakelijk voor
schade die wordt opgelopen door Klant of voor het niet behalen van gewenste resultaten.
19.5. Het is Klant niet toegestaan om enig intellectueel eigendomsrecht of licentie uit
een met Onmisbaar Online gesloten overeenkomst aan derden over te dragen, behalve
indien zijn gehele onderneming wordt overgedragen of wanneer Onmisbaar Online
schriftelijk toestemming geeft.
19.6. Tenzij de gevolgen daarvan in strijd zijn met de redelijkheid en billijkheid, is het
Klant zonder voorafgaande toestemming van Onmisbaar Online niet toegestaan door
Onmisbaar Online vervaardigde werken te gebruiken of verder te laten uitwerken, en de
licentie komt te vervallen:
A. indien Klant zijn betalingsverplichtingen niet of niet volledig nakomt of op een
andere manier in gebreke is;
B. indien de Opdracht voortijdig wordt beëindigd zoals genoemd in artikel 15 of 16;
C. in geval van faillissement van Klant, tenzij de intellectuele
eigendomsrechten volledig aan Klant zijn overgedragen.
19.7. Onmisbaar Online behoudt de vrijheid, met inachtneming van de belangen van Klant,
om door haar vervaardigde teksten, foto’s, video’s en andere visuals zelf te gebruiken
voor haar online portfolio (zoals op social media en haar eigen website), haar offline
portfolio, eigen publiciteit, verwerving van opdrachten, en andere manieren van
zelfpromotie. Uitzondering is wanneer Klant hier uitdrukkelijk van tevoren bezwaar tegen
maakt.
20. Klachten
20.1. Klachten over de (uitvoering van de) overeenkomst, moeten binnen bekwame tijd
nadat Klant een gebrek heeft ontdekt of redelijkerwijs had moeten ontdekken volledig en
duidelijk omschreven worden ingediend bij Onmisbaar Online.
20.2. Indien een gebrek later dan de in het vorige lid genoemde termijn wordt gemeld,
dan kan Klant geen beroep meer doen op prijsvermindering, ontbinding van de
overeenkomst of op een schadevergoeding.
20.3. Onmisbaar Online beantwoordt klachten binnen een termijn van 14 dagen,
gerekend vanaf de datum van ontvangst van de klacht. Indien de klacht een langere
verwerkingstijd vraagt, dan laat Onmisbaar Online binnen 14 dagen na ontvangst van de
klacht aan Klant weten wanneer Klant een antwoord kan verwachten.
20.4. Klant moet Onmisbaar Online in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht
in onderling overleg op te lossen.
20.5. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
21. Overige bepalingen
21.1. Op de rechtsverhouding tussen Onmisbaar Online en Klant is het Nederlands recht
van toepassing.
21.2. Partijen zullen pas een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste
hebben ingespannen het geschil in onderling overleg te beslechten.
21.3. Onmisbaar Online is op ieder moment bevoegd wijzigingen aan te brengen in deze
voorwaarden, welke in werking treden op het aangekondigde tijdstip. Onmisbaar Online
zendt de gewijzigde voorwaarden tijdig toe aan Klant.
21.4. Is geen tijdstip van inwerkingtreding medegedeeld aan Klant, dan treden de
wijzigingen jegens Klant in werking wanneer hem de wijziging is medegedeeld.
21.5. Bij nietigheid of vernietigbaarheid van een of meerdere van de bepalingen in deze
algemene voorwaarden, zullen de overige bepalingen van kracht blijven.
21.6. In het geval van nietigheid of vernietigbaarheid van een bepaling, zullen Partijen in
overleg treden met het doel nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of
vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de
strekking van de nietige dan wel vernietigde bepalingen in acht wordt genomen.
Bijlage 1
Modelformulier voor herroeping
Dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen.
Aan:
Onmisbaar Online
Kooilaan 41
2315 EB Leiden
info@onmisbaaronline.nl
Ik/Wij (*) deel/delen (*) Onmisbaar Online hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst
betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*)
herroep/herroepen (*)
Besteld op (*)/Ontvangen op (*)
Naam/Namen consument(en)
Adres consument(en)
Handtekening van consument(en)
[alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend]
Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.